– projekt poprawy zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w białostockim systemie edukacji
Zapraszamy uczniów klas starszych (5-8)
- W pokoju pani pedagog Agaty Kolendo będzie można do specjalnej skrzynki wrzucić swoje spostrzeżenia, uwagi, dotyczące samopoczucia, emocji, może porady dla dorosłych jak porozumiewać się z nastolatkiem, pomysły co mogłoby się zmienić w szkole, aby było nam lepiej
- Na półpiętrze między pierwszym a drugim piętrem bliżej sal 102/202 znajduje się wykaz miejsc, gdzie szukać pomocy.
- 18 kwietnia zachęcamy wszystkich do świętowania Dnia Czapki- założenia wybranego nakrycia głowy.
- Zachęcamy do udziału w konkursie plastycznym Moje zdrowie psychiczne/ Mapa Zdrowia Psychicznego. Może to być obraz/patchwork lub inna plastyczna forma. Prace proszę składać do 24 kwietnia w pokoju p. A. Kolendo s. 114
- Klasy 7-8 na zajęciach z wychowawcą zostaną zapoznane z prezentacją na temat zdrowia psychicznego
Cel projektu
Czas pandemii odcisnął trwały ślad na naszym społeczeństwie. Izolacja i niepewność jutra pogłębiły poczucie lęku zwłaszcza wśród młodzieży. Miasto Białystok chce wspomóc młodych ludzi oraz nauczycieli, kierując do nich projekt: „A-TO-MY”.
Celami projektu są:
· integracja różnych podmiotów społeczności szkolnej wokół działań prozdrowotnych;
· integrowanie i budowa zespołu składającego się z uczniów i nauczycieli, którego zadaniem będzie współpraca nad stworzeniem Szkolnej Mapy Zdrowia Psychicznego;
· usprawnianie procesu komunikacji interpersonalnej w środowisku szkolnym;
· wzbogacenie wiedzy w obszarach dotyczących zdrowia psychicznego;
· kierowanie uwagi na zasoby dzieci i młodzieży;
· zwiększanie świadomości własnego potencjału i potencjału otoczenia;
· kształtowanie i rozwijanie poczucia sprawstwa;
· wypracowanie listy miejsc, gdzie można szukać pomocy w trudnych chwilach.
Zakładane efekty projektu „A-TO-MY” to:
· uświadomienie dzieciom i młodzieży, że problemy psychiczne nie są powodem do wstydu i stygmatyzacji, że zawsze mogą prosić o wsparcie innych,
· dostarczenie wiedzy o zdrowiu psychicznym jak największej grupie uczniów,
· uwrażliwienie młodych ludzi na siebie nawzajem,
· uczniowie poznają swoje własne zasoby, które pozwolą im troszczyć się o siebie,
· poznanie listy miejsc i instytucji pomocowych, do których mogą się zgłosić w sytuacjach trudnych,
· integracja społeczności szkolnej wokół profilaktyki zdrowia psychicznego młodzieży,
· powstanie kolejnego białostockiego muralu – Mapa Zdrowia Psychicznego – symbolu wsparcia i współpracy.
Pedagog szkolny- p.Agata Kolendo
Samorząd Uczniowski