projekt poprawy zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży w białostockim systemie edukacji

Zapraszamy uczniów klas starszych (5-8)

  •  W pokoju pani pedagog Agaty Kolendo będzie można do specjalnej skrzynki wrzucić swoje spostrzeżenia, uwagi, dotyczące samopoczucia, emocji, może porady dla dorosłych jak porozumiewać się z nastolatkiem, pomysły co mogłoby się zmienić w szkole, aby było nam lepiej
  •  Na półpiętrze między pierwszym a drugim piętrem bliżej sal 102/202 znajduje się wykaz miejsc, gdzie szukać pomocy.
  • 18 kwietnia zachęcamy wszystkich do świętowania Dnia Czapki- założenia wybranego nakrycia głowy.
  • Zachęcamy do udziału w konkursie plastycznym Moje zdrowie psychiczne/ Mapa Zdrowia Psychicznego. Może to być obraz/patchwork lub inna plastyczna forma. Prace proszę składać do 24 kwietnia w pokoju p. A. Kolendo s. 114
  • Klasy 7-8 na zajęciach z wychowawcą zostaną zapoznane z prezentacją na temat zdrowia psychicznego

Cel projektu

Czas pandemii odcisnął trwały ślad na naszym społeczeństwie. Izolacja i niepewność jutra pogłębiły poczucie lęku zwłaszcza wśród młodzieży. Miasto Białystok chce wspomóc młodych ludzi oraz nauczycieli, kierując do nich projekt: „A-TO-MY”.

Celami projektu są:

· integracja różnych podmiotów społeczności szkolnej wokół działań prozdrowotnych;

· integrowanie i budowa zespołu składającego się z uczniów i nauczycieli, którego zadaniem będzie współpraca nad stworzeniem Szkolnej Mapy Zdrowia Psychicznego;

· usprawnianie procesu komunikacji interpersonalnej w środowisku szkolnym;

· wzbogacenie wiedzy w obszarach dotyczących zdrowia psychicznego;

· kierowanie uwagi na zasoby dzieci i młodzieży;

· zwiększanie świadomości własnego potencjału i potencjału otoczenia;

· kształtowanie i rozwijanie poczucia sprawstwa;

· wypracowanie listy miejsc, gdzie można szukać pomocy w trudnych chwilach.

Zakładane efekty projektu „A-TO-MY” to:

· uświadomienie dzieciom i młodzieży, że problemy psychiczne nie są powodem do wstydu i stygmatyzacji, że zawsze mogą prosić o wsparcie innych,

· dostarczenie wiedzy o zdrowiu psychicznym jak największej grupie uczniów,

· uwrażliwienie młodych ludzi na siebie nawzajem,

· uczniowie poznają swoje własne zasoby, które pozwolą im troszczyć się o siebie,

· poznanie listy miejsc i instytucji pomocowych, do których mogą się zgłosić w sytuacjach trudnych,

· integracja społeczności szkolnej wokół profilaktyki zdrowia psychicznego młodzieży,

· powstanie kolejnego białostockiego muralu – Mapa Zdrowia Psychicznego – symbolu wsparcia i współpracy.

Pedagog szkolny- p.Agata Kolendo

Samorząd Uczniowski